گسترش خدمات اورژانس و نظارتهای بهداشتی در استان سمنان طی تعطیلات نوروزی و روز طبیعت
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، مسئول ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از ارائه خدمات گسترده اورژانس و نظارتهای بهداشتی در ایام نوروز خبر داد و هشدارهای آموزشی را به مناسبت روز طبیعت تشریح کرد.
کارن یحیائی اعلام کرد: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۳ تا ۱۱ فروردین ۱۴۰۴، ۳۴ پایگاه اورژانس پیشبیمارستانی و بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان در حالت آمادهباش کامل قرار داشتند.
وی افزود: در این مدت، اورژانس پیشبیمارستانی ۱۹۹۳ ماموریت انجام داده که ۳۳۸ مورد آن مربوط به حوادث ترافیکی بوده است. همچنین ۴۳۲۸۱ نفر به بیمارستانهای تابعه مراجعه کردند که از این تعداد، ۴۸۹۳ نفر بستری شدند و ۵۲۹ مورد بستری ناشی از تصادفات جادهای بود.
نظارتهای بهداشتی و معدومسازی مواد غذایی فاسد
مسئول ستاد نوروزی دانشگاه به اقدامات بهداشتی اشاره کرد و گفت: تیمهای بهداشتی بیش از ۱۰۰۰ بازدید از اماکن عمومی و مراکز عرضه مواد غذایی داشتند که منجر به معدومسازی بیش از ۱ تن مواد غذایی تاریخگذشته و فاسد شد.
هشدارهای آموزشی برای روز طبیعت
یحیائی اشاره به وز طبیعت (۱۳ فروردین) تأکید کرد: از ریختن زباله در طبیعت، آتشسوزی در جنگلها و مراتع خودداری کنیم و در صورت نیاز به اورژانس، با شماره ۱۱۵ تماس بگیرید.
وی ادامه داد: از مصرف مواد غذایی غیربهداشتی در پیکنیکها و مصرف قارچ های وحشی و سبزیجات صحرایی ناشناخته نیز بشدت پرهیز گردد.
یحیائی در پایان گفت: نظارتهای بهداشتی و اورژانسی در روز طبیعت با حساسیت بیشتری انجام میشود تا از بروز حوادث پیشگیری شود.