کوهنوردان علوم پزشکی استان سمنان بلند ترین قله ترکیه را فتح کردند.

کوهنوردان علوم پزشکی استان سمنان بلند ترین قله ترکیه را فتح کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، در روز یکشنبه 22 مرداد ماه سال جاری کوهنوردان دانشگاه موفق به صعود قله آرارات کشور ترکیه شدند.

دکتر مریم عزیز زاده متخصص پوست و حکیمه فهیمی سوپروایزر آموزشی مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی کوثر و مرضیه ولایتی از دانشکده پزشکی  همراه با تیمی 9 نفره، بعد از سه روز عبور از مسیرهای صخره ای و یخچال برفی در روز یکشنبه بیست و دوم مرداد ماه سال جاری موفق به صعود قله آرارات در کشور ترکیه شدند و پرچم دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان را بر فراز قله به اهتزاز درآورده و همگان را به زندگی سالم و بانشاط دعوت کردند.

این صعود با هزینه شخصی انجام شده است.

لازم به ذکر است: کوه آرارات (به ترکی: آگری داغ)، کوهی واقع در شمال شرقی کشور ترکیه استان آغری در مرز ایران، جمهوری خودمختار نخجوان و ارمنستان است و کوه بزرگ آرارات با ارتفاع ۵۱۳۷ متر از سطح دریا است. نام دیگر این کوه «کوه جودی» است که در قرآن به آن اشاره شده‌ است و ماه‌های تیر، مرداد و شهریور بهترین ماه‌های صعود بوده و جبهه جنوبی کوه ایمن‌ترین و آسانترین مسیر صعود به قله می باشد.

 

  • کد خبر : 45866
لینک کوتاه خبر :
کلمات کلیدی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *