کسب موفقیتی دیگر توسط دو مرکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان؛ دکتر مجید میرمحمدخانی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با بیان اینکه ارزشیابی مراکز تحقیقاتی در حوزه تولید دانش همه ساله توسط وزارت بهداشت درمان و آموزشی پزشکی مورد بررسی، ارزیابی و امتیاز دهی قرار می گیرد، بیان نمود: در ارزشیابی فعالیتهای پژوهشی مراکز تحقیقاتی سطح کشور در سال 1399، دو مرکز تحقیقات مراقبت های پرستاری و مرکز تحقیقات سلامت غذایی (نمک) دانشگاه حائز رتبه 25 درصد برتر مراکز تحقیقاتی هم گروه در سطح کشور شدند.
دکتر میرمحمدخانی افزود: مرکز تحقیقات مراقبت های پرستاری موفق به کسب امتیاز 531.51 و رتبه 9 از 67 در حیطه مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی بالینی فاقد ردیف مستقل بودجه با یک تا پنج سال فعالیت گردید.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه ادامه داد: مرکز تحقیقات سلامت غذایی(نمک) نیز موفق به کسب امتیاز 369.66 و رتبه 9 از 48 در حیطه مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی ارتقاء سلامت فاقد ردیف مستقل بودجه با یک تا پنج سال فعالیت شد.
دکتر میرمحمدخانی خاطر نشان کرد: فرآیند ارزشیابی مراکز تحقیقاتی مصوب شورای گسترش، نظارت و ارزشیابی دانشگاههای علوم پزشکی کشور از سال 1379 با هدف ارتقاء کمی و کیفی نظام تحقیقات سلامت کشور آغاز شده است.
دکتر میرمحمدخانی گفت: در این ارزشیابی ها شاخص های مربوط به حیطه تولید دانش شامل برونداد پژوهشی (انتشار مقالات، خلاصه مقالات، کتب)، انتشار مقالات در مجلات 25 درصد برتر (Q1) و انتشار مقالات با همکاری بین المللی، تعداد ارجاعات و شاخص H از پایگاه های معتبر WOS، Pub med و Scopus در سال 2020 استخراج گردیده و امتیازات خام بر اساس اهمیت هر شاخص و با توجه به ضرایب مربوطه تطبیق یافته و در نهایت رتبه بندی مراکز در هر گروه انجام شده است.
وی در پایان ضمن عرض تبریک و قدردانی از زحمات اعضا فعال این مراکز و همچنین ضمن آرزوی موفقیت و توفیق روز افزون مراکز تحقیقات دانشگاه، بیان کرد: امید است ارتقاء هر چه بیشتر کمی و کیفی تحقیقاتی دانشگاه به پشتوانه توان و تجربه پژوهشگران مراکز تحقیقاتی، صورت پذیرد.