کارگاه روانشناختی پرستاران در شرایط بحران و بلایا در دانشگاه برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان،با همت مدیریت پرستاری، گروه سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد و مرکز آموزش مداوم جامعه پزشکی دانشگاه کارگاه روانشناختی پرستاران در شرایط بحران و بلایا در سالن امام جواد (ع) ستاد مرکزی دانشگاه با تدریس دکتر حوا سام خانیانی دکترای تخصصی روان شناسی با حضور 30 نفر از پرستاران مراکز تحت پوشش دانشگاه برگزار شد.
مدیر دفتر پرستاری دانشگاه ضمن تاکید بر اهمیت موضوع اظهار داشت: توجه به ابعاد روان شناختی پرستاران در شرایط بحران، امری حیاتی است. پرستاران به دلیل حضور مداوم در موقعیت های پرتنش، در معرض فرسودگی شغلی و آسیب های روانی قرار دارند.
دکتر محمد رضا عسگری ادامه داد: ارتقای مهارت های روان شناختی نه تنها به حفظ سلامت فردی آنان کمک می کند، بلکه کیفیت مراقبت از بیماران را نیز به شکل چشمگیری بهبود می بخشد. از این رو آموزش منظم و هدفمند در این زمینه ضزورتی اجتناب ناپذیر است.
در ادامه محیا سادات میرمعصومی رئیس گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد با تاکید بر لزوم استمرار این برنامه ها، اظهار داشت: معاونت بهداشتی آمادگی کامل دارد تا با مدیریت پرستاری در زمینه برگزاری دوره های آموزشی روان شناختی برای پرستاران همکاری نزدیک و نطام مند داشته باشد.
گفتنی است: در این دوره، راهکارهای علمی در زمینه ارتقای تاب آوری، مدیریت استرس و افزایش توانمندی پرستاران در ارائه خدمات ایمن و موثر در شرایط بحرانی آموزش داده شد.