کارگاه آموزش به بیمار با موضوع مولتیپل تروما در بیمارستان کوثر برگزار شد

کارگاه آموزش به بیمار با موضوع مولتیپل تروما در بیمارستان کوثر برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، کارگاه آموزش به بیمار با موضوع مولتیپل تروما و با حضور کادردرمان بخش های اورژانس، جراحی 1و2 و ICU جراحی در کلاس آموزشی بخش اورژانس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کوثر سمنان برگزار شد و کاردان، معلمیان و کیاء پرستاران بخش اورژانس پیرامون بیمارانی که دچار ضربه های متعدد (مولتیپل تروما)می شوند صحبت نمودند.

مهسا رضائی کارشناس ارشد تغذیه نیز به اهمیت تغذیه مناسب در شرایط تروما اشاره کرد و گفت: با توجه به نوع جراحت، هدف اصلی تامین نیازها و حفظ وضعیت تغدیه ‌ای بیمار، به منظور بهره‌مندی هر چه بهتر از مواد مغذی مختلف برای نگه داری وزن مطلوب، جلوگیری از تحلیل توده ی عضلانی بدن و تقویت سیستم ایمنی می ‌باشد.

پورهاشمی مدیرخدمات پرستاری، بهرامی نسب سوپروایزر ارتقاء سلامت، فهیمی سوپروایزر آموزش نیز در این کارگاه حضور داشتند.

قابل ذکر است: نحوه خدمات دهی به بیمارانی که دچار مولتیپل تروما می شوند بسیار حیاتی و مهم می باشد به ویژه نحوه جابجایی بیمار، محل آسیب دیده، بستن و انتقال آن، جلوگیری از خونریزی‎های احتمالی و ... همچنین درمان‎ های به موقع باعث جلوگیری از ایجاد آسیب های بیشتر و شدیدتر به بیمار می‎ گردد.

  • کد خبر : 50062
لینک کوتاه خبر :
کلمات کلیدی
کارن یحیایی
خبرنگار

کارن یحیایی

تصاویر