کارگاه آموزشی درمان بیماران تالاسمی در معاونت درمان دانشگاه برگزار شد

کارگاه آموزشی درمان بیماران تالاسمی در معاونت درمان دانشگاه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، کارگاه آموزشی درمان بیماران تالاسمی با حضور گروه هدف شامل پزشکان متخصص اطفال، داخلی و آنکولوژی، پرستاران و کارشناسان آزمایشگاه بیمارستان ها و مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه در روز پنج شنبه 16 آذر ماه سال جاری در سالن امام جواد (ع) ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد.

دکتر فرآنوش استاد فوق تخصص آنکولوژی اطفال و مدرس این کارگاه آموزشی ضمن بیان روش های تشخیصی و درمان بیماران تالاسمی، در خصوص عوارض بیماری تالاسمی بر سایر دستگاه های بدن و روشهای کنترل و درمان آن مطالب آموزشی بیان کرد.

این استاد آنکولوژی اطفال در خصوص مصرف داروهای آهن زدا، بیان داشت: مصرف داروهای خوراکی آهن زدا نسبت به تزریقی مزیت دارند. داروهای تزریقی نیاز به ابزارها و شرایط خاص تزریق دارند و بسیاری از بیماران قادر به تزریق منظم دارو نمی شوند. لذا تاکید می گردد پزشکان معالج به منظور کنترل میزان آهن بیماران، داروهای خوراکی آهن زدا را تجویز نمایند.

گفتنی است: اهداف برگزاری این جلسه آموزشی ایجاد هماهنگی با تیم درمانگر بیماران تالاسمی و آگاه نمودن آنان از شاخص های وزارت متبوع مبنی بر مصرف داروهای خوراکی آهن زدا بوده است.

  • کد خبر : 48373
لینک کوتاه خبر :
کلمات کلیدی
کارن یحیایی
خبرنگار

کارن یحیایی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *