چهارمین نشست شورای پیام گزاران سلامت دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی استان (ساغ) استان سمنان برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، چهارمین نشست شورای پیام گزاران سلامت دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی استان (ساغ) استان در سالن امام جواد (ع) دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان برگزار شد.
در این نشست که پیام گزاران سلامت ادارات کل استان حضور داشتند، جانشین ریاست سلامت و امنیت غذایی(ساغ) بیان نمود: پیام گزاران سلامت رابط دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی در هر یک از دستگاه ها و سازمان های اجرایی استان، رابط و مشاور سلامت سازمان ها می باشد.
لیلا نمکی مطالبی درراستای اهمیت تشکیل پیام گزاران سلامت به استقرار رویکرد سلامت محور در همه سیاست ها، ایجاد حساسیت در سازمان ها نسبت به حفظ سلامت کارکنان خود، سلامت محیط زیست پیرامون، سلامت مصرف کنندگان، جلب حمایت، عملیاتی نمودن عوامل اجتماعی موثر بر سلامت، افزایش پاسخگویی اجتماعی سازمان ها، تسهیل در استقرار مصوبات شورای عالی سلامت، انتقال نیاز ها و چالش های استانی به سطح ملی از طریق تعامل با شورای عالی دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی، شناسایی موضوعات چالش برانگیز بین بخشی جهت طرح در کارگروه های تخصصی زیر مجموعه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، در سطح استان بیان کرد.
در ادامه جلسه مدیر مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با توجه به دستور جلسه پیرامون آشنایی با بیماری های منتقله توسط ناقلین (پشه آئدس) به ارائه مطالب آموزشی در خصوص ماهیت پشه آئدس، وضعیت کنونی، بیماری تب دانگ، راههای انتقال، دوره نهفتگی، چیکونگونیا، زیکا، اقدامات کنترل بیماری، اهداف برنامه، تعاریف اپیدمیولوژیک، استراتژی ها، محل های زیست پشه، اقدامات مورد لزوم در فاز آمادگی و فاز پاسخ به طغیان و توصیه های مهم بهداشتی اربعین جهت شرکت کنندگان در پیاده روی اربعین پرداخت.