پیوستن پیام گزاران و رابطان سلامت دستگاه های اجرایی استان به پویش ملی سلامت

پیوستن پیام گزاران و رابطان سلامت دستگاه های اجرایی استان به پویش ملی سلامت

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، جلسه پیام گزاران سلامت و رابطین دستگاه های اجرایی با موضوع "معرفی پویش ملی سلامت "در روز سه شنبه پنجم دی ماه سال جاری در سالن جلسات امام جواد علیه السلام ستاد دانشگاه برگزار شد.

در این جلسه که رضاکاظمی رئیس شورای پیام گزاران سلامت استان و کارشناس مسئول آموزش و ارتقای سلامت، فانی کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه حضور داشتند،  درراستای اجرای پویش ملی سلامت، قند و فشار خون پیام گزاران سلامت و رابطان سلامت دستگاه های اجرایی  مورد پایش قرار گرفت.

در این جلسه فانی به اهمیت شناسایی و کنترل بیماری های غیرواگیر از جمله دیابت و فشار خون اشاره نمودند و تمامی سازمان ها را به پیوستن به پویش ملی سلامت دعوت نمود.

همچنین در این جلسه مهندس حسینی مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه در خصوص اهمیت مصرف نان کامل مطالبی را بیان و تاکید نمود که مصرف 3 واحد غلات کامل ریسک ابتلا به دیابت نوع دو را 32 درصد کاهش می دهد.

در این جلسه به نقش پیام گزاران سلامت در فرهنگ سازی و آموزش مصرف نان کامل به جامعه هدف تحت پوشش اشاره شد.

  • کد خبر : 48683
لینک کوتاه خبر :
کلمات کلیدی
کارن یحیایی
خبرنگار

کارن یحیایی

تصاویر