پیام تبریک سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به مناسبت یکم شهریور، زادروز حکیم بوعلی سینا و روز پزشک
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان؛ دکتر علی رشیدی پور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان فرا رسیدن روز پزشک را تبریک و تهنیت گفت.
متن پیام به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
«وَإِذَا مَرِضْتُ فَهُوَ یَشْفِینِ»
(و چون بیمار شوم، اوست که مرا شفا میبخشد – سوره شعراء، آیه ۸۰)
یکم شهریور، در سپیدهدم خرد و درخشش دانش، طلیعهی بزرگداشت یکی از درخشانترین چهرههای علم و حکمت در تاریخ بشر است؛ زادروز فیلسوف و طبیب فرزانه، شیخالرئیس بوعلی سینا، که بهحق، بلندآوازهترین اختر آسمان دانش پزشکی و حکمت ایرانی-اسلامی است.
بوعلی سینا، آن گوهر یگانهی معرفت، که قلمرو طب، فلسفه، منطق، الهیات و ریاضیات را درنوردید و بر تارک تمدن بشری خوش درخشید، نهفقط طبیبی حاذق، که حکیمی الهی بود؛ او که «قانون»ش، قرنها مرجع خردورزان و طبیبان شرق و غرب گشت و نامش، همچون مشعلی فروزان، راه پویندگان علم و انساندوستی را روشن ساخت.
در پرتو اندیشه و سلوک او، روز پزشک، مجالی است برای ادای احترام به جامعهی شریف، متعهد و فهیم پزشکی کشور؛ آنانکه به عهد دیرین خود با جان انسانها وفادار ماندهاند و در مسیر سخت و پرمشقت درمان، همت و مهر را در هم آمیختهاند.
پزشک، وارث رسالت انبیاست؛ نگهبان سلامت و نگاهبان کرامت آدمی است. حرمت حرفهی پزشکی، تنها در دانش و تجربه نیست، که در صداقت، تعهد، ایثار و مهر نهفته است؛ آنگونه که دست او، زبان مهر خداوند بر پیکر رنجکشیدهی بشر است.
اینجانب، به نمایندگی از خانوادهی بزرگ دانشگاه علوم پزشکی، ضمن گرامیداشت یاد و نام حکیم جاویدان ایرانزمین، بوعلی سینا، فرارسیدن روز پزشک را به تمامی پزشکان شریف، فرهیخته و پرتلاش کشور بهویژه اساتید، همکاران و دانشآموختگان ارجمند دانشگاه، صمیمانه تبریک و تهنیت عرض نموده، از درگاه حضرت باریتعالی، دوام عزت، تندرستی، سرافرازی و توفیق روزافزون این بزرگواران را در مسیر علم، اخلاق و خدمت به خلق مسئلت مینمایم.
دکتر علی رشیدیپور
سرپرست دانشگاه