معاونت بهداشتی دانشگاه، پیشرو در اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه بیان نمود: با توجه به قرارگاه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دانشگاه علوم پزشکی استان سمناند ر راستای انتخاب استان سمنان به عنوان پایتخت کتاب ایران و با عنایت به نقش بسیار مهم کتابخوانی در توسعه فردی و اجتماعی، ارتقای فرهنگ عمومی و انتقال ارزشها، معاونت بهداشتی دانشگاه نیز درراستای اشاعه فرهنگ ارزشمند کتاب و کتابخوانی اقدامات موثری انجام داده است.
دکتر سید سعید کسائیان ادامه داد: این معاونت درراستای نهادینه نمودن فرهنگ کتابخوانی، برنامه ها و اقداماتی را به طور ویژه متناسب با شرایط، اقتضائات و ضوابط این حوزه با حضور معاون، مدیران و کارشناسان حوزه های مختلف این معاونت، طراحی و اجرایی نموده است.
وی افزود: نشست های صمیمی کتابخوانی پیرامون موضوعات محلی، مذهبی و ... با حضور تمامی کارشناسان علاقمند به صورت روزانه در ساعت 7 صبح یه مدت 15 و همچنین نشست هایی به عنوان معرفی کتاب به صورت هفتگی درراستای موضوعات عمومی و تخصصی با حضور مدیران و مسئولان واحدهای فنی در جلسات شورای مدیران به مدت 15 دقیقه برگزار می شود.
رئیس مرکز بهداشت استان سمنان با تاکید بر اینکه تبادل کتاب از طریق امانت دادن کتابهای معرفی شده به همکاران به صورت مستمر در این معاونت صورت می پذیرد، گفت: با هدف مترجمان دانش و به کارگیری نتایج تحقیقات و پژوهش های انجام شده در راستای ارتقای کمیت و کیفیت خدمات ارائه شده جلسات هفتگی تبیین و تشریح مقالات و پژوهشهای حوزه سلامت با حضور مدیران و مسئولان واحدهای ستادی در جلسات شورای مدیران به مدت 15 دقیقه برقرار است.
دکتر سید سعید کسائیان با اشاره به برگزاری جلسات ماهانه توانمندسازی کارشناسان با موضوعات برقراری ارتباط موثر با هدف افزایش مهارتهای حل مسئله، تفکر انتقادی، تاب آوری و ... با حضور تمامی کارشناسان و مدرسین مجرب به مدت یک ساعت، گفت: اشاعه فرهنگ کتابخوانی وظیفه همگانی است و ما امیدواریم با این اقدامات، بتوانیم درراستای تحقق این امر مهم گام برداریم.