معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان:
شیوع بیماریهای واگیر مانند آبلهمرغان نگرانکننده نیست
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه با بیان اینکه فصل تابستان فصل شیوع بیماریهای واگیر است، گفت: شیوع بیماری واگیر مانند آبلهمرغان در مناطق تحت پوشش این دانشگاه نگرانکننده نیست.
دکتر سید سعید کساییان ادامه داد: زمانی که شیوع بیماری واگیر در منطقهای به صورت ناگهانی افزایش یابد، نگرانکننده تلقی میشود و طبق گزارشها شیوع نگرانکننده بیماری واگیر در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان وجود ندارد. آبله مرغان از جمله بیماریهای واگیر و عادی در فصل تابستان است و در این فصل به طور معمول شیوع این بیماری افزایش مییابد.
وی افزود: وبا از دیگر بیماریهای واگیر در فصل گرم سال است که از این بیماری در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان موردی گزارش نشده است.
رئیس مرکز بهداشت استان سمنان خاظر نشان کرد: شهروندان به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماریهای شایع فصل گرم سال مانند بیماریهای گوارشی اسهال و استفراغ، در رعایت دستور العملهای بهداشتی دقت کنند و مواد غذایی فاسدشدنی را یخچال نگهداری کنند و برای مصرف مواد غذایی را بعد از خارج کردن از یخچال گرم کنند.
وی با اشاره به تشنگی و افزایش مصرف آب در فصل تابستان، توصیه کرد: شهروندان برای رفع تشنگی از آب آشامیدنی سالم استفاده کنند که دچار بیماری گوارشی نشوند و از آب آشامیدنی لوله کشی که از میزان کلر لازم برخوردار است، استفاده کنند.