سومین جلسه کمیسیون ماده ۲۰ داروخانه‌ها در سال ۱۴۰۴ برگزار شد

سومین جلسه کمیسیون ماده ۲۰ داروخانه‌ها در سال ۱۴۰۴ برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، درراستای توسعه خدمات دارویی و ارتقاء دسترسی بیماران به داروخانه‌ها در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، سومین جلسه کمیسیون ماده ۲۰ داروخانه‌ها در سال ۱۴۰۴ با حضور دکتر علی رشیدی‌پور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، دکتر حمیدرضا حافظی سرپرست معاونت غذا و دارو و سایر اعضای کمیسیون در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

در این نشست تخصصی، درخواست‌های متعدد مربوط به صدور مجوز تأسیس و بهره‌برداری داروخانه‌ها در مناطق مختلف استان مطرح و مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت. پس از بررسی دقیق مستندات، ظرفیت جمعیتی، موقعیت جغرافیایی و نیازهای درمانی مناطق مختلف، تصمیماتی در جهت ارتقای نظام ارائه خدمات دارویی در استان اتخاذ شد.

از مهم‌ترین مصوبات این جلسه می‌توان به صدور مجوز تأسیس چهارمین داروخانه شبانه‌روزی در شهرستان سمنان اشاره کرد که با هدف افزایش پوشش خدمات دارویی در ساعات غیراداری و پاسخگویی به نیاز بیماران در ایام تعطیل و شب‌ها صورت گرفت. همچنین، در راستای گسترش عادلانه خدمات دارویی در سطح استان، با صدور مجوز بهره‌برداری سومین داروخانه در شهر ایوانکی موافقت شد.

در ادامه این جلسه، اعضای کمیسیون با بهره‌برداری از یک داروخانه جدید در منطقه جنوبی شهر سمنان نیز موافقت کردند که با توجه به توسعه جمعیتی این منطقه و نیاز به توزیع متوازن داروخانه‌ها، این مجوز می‌تواند گامی مؤثر در بهبود خدمت‌رسانی به ساکنین جنوب شهر باشد.

گفتنی است: کمیسیون ماده ۲۰ به‌عنوان مرجع تصمیم‌گیری در صدور مجوز داروخانه‌ها، با هدف پاسخگویی به نیازهای دارویی مردم و ارتقاء کیفیت خدمات، و با توجه به تعداد درخواست های موجود به صورت دوره ای برگزار می شود.

 

  • کد خبر : 57900
لینک کوتاه خبر :
کلمات کلیدی
کارن یحیایی
خبرنگار

کارن یحیایی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *