دومین نشست شورای پیام گزاران سلامت ذیل کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان سمنان در سال جاری برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان؛ دومین نشست شورای پیام گزاران سلامت ذیل کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان سمنان در سال جاری، در روز یکشنبه سوم تیر ماه 1403 در سالن جلسات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان با دستور جلسه پیشگیری موثر و مداخله به هنگام در سوء مصرف مواد با همت دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی استان برگزار شد.
در این نشست معینیان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان، دکتر رجب پور رئیس شورای پیامگزاران سلامت استان سمنان و پژوهشگر فوق دکترای دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، راد کارشناس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی استان سمنان و سایر اعضا پیام گزاران سلامت دستگاه های اجرایی حضور داشتند.
در ابتدای جلسه دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا، جانبازان و ایثارگران عرصه مبارزه با مواد مخدر و شهدای خدمت، شهید جمهور آیت الله رئیسی وهمراهانشان، بیان نمود: از 30 خرداد تا 6 تیر ماه هفته مبارزه با مواد مخدر می باشد و به همین مناسبت نشست امروز برگزار می شود.
معینیان ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران پیشتاز و ممتاز در امر مبارزه با مواد مخدر در جهان شناخته شده است و اعتیاد یک معظل و مشکل است که هم به فرد و هم به جامعه آسیب وارد می کند و با عنایت به شعار امسال" اولویت سرمایه گذاری پیشگیری است" ما هم امیدواریم همه دست در دست هم نهیم و در پیشگیری از مبارزه با مواد مخدر به هم کمک نمابیم برای پیشگیری از آسیب افراد جامعه و همچنین افراد آسیب دیده را به جامعه باز گردانیم.
در ادامه جلسه دکتر رجب پور نیز ضمن عرض خیر مقدم به اعضای محترم و بیان همزمانی این نشست با هفته مبارزه با مواد مخدر با بیان دستور جلسه در خصوص پیشگیری موثر و مداخله به هنگام در سوء مصرف مواد، به آموزش شناخت انواع مواد، سیر درگیری با آن، راهکاری های پیشگیری و درمان آن پرداخت.