دوره آموزشی با عنوان تاب آوری روانی در شرایط اضطراری در دانشگاه برگزار شد

دوره آموزشی با عنوان تاب آوری روانی در شرایط اضطراری در دانشگاه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان؛ دوره آموزشی با عنوان تاب آوری روانی در شرایط اضطراری از دوره های عمومی آموزش کارکنان دانشگاه در روز سه شنبه دهم تیر ماه سال جاری در سالن امام رضا (ع) ستاد دانشگاه برگزار شد.

در این برنامه آموزشی بیش از 300 نفر از بانوان شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه، نماینده های شورای پیام گزاران سلامت اداره های کل استان سمنان، اعضای خانه مشارکت مردم در سلامت، داوطلبان، سفیران سلامت و کارشناسان سلامت روان مراکز خدمات جامع سلامت تحت پوشش دانشگاه حضور داشتند، دکتر نعمت الله ستوده دکتری روانشناسی و عضو هیات علمی دانشگاه مطالبی را در خصوص اهمیت تاب آوری، ویژگی های افراد تاب آور، شیوه های افزایش تاب آوری و جنگ شناختی و تاب آوری در این جلسه آموزشی ارائه نمود.

همچنین جانشین ریاست دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی استان سمنان ضمن عرض تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و ایام شهادت امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) و یاران با وفای آن ها که یادآور صبر و استقامت است، گفت: از مکتب امام حسین (ع) می آموزیم که چگونه می توان در سخت ترین لحظات، استوارماند و با حفظ آرامش و امید، از تاریکی ها به سوی روشنایی گام برداشت.

لیلا نمکی با تاکید بر اینکه هم اکنون تاب آوری روانی نه تنها یک مهارت بلکه یک نیاز و ضرورت انسانی است، تصریح کرد: امروز می خواهیم از علم و تجربه کمک بگیریم تا یاد بگیریم چگونه روان خود را در برابر طوفان های زندگی مقاوم کنیم، همان گونه که امام حسین (ع) و یارانش در روز عاشورا به بشریت آموختند که تاب آوری، تنها تحمل کردن نیست، بلکه تبدیل رنج به پیروزی است.

 

 

 

  • کد خبر : 57597
لینک کوتاه خبر :
کلمات کلیدی
کارن یحیایی
خبرنگار

کارن یحیایی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *