جلسه کمیته پایش و ارزشیابی معاونت بهداشتی دانشگاه برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان؛ اولین جلسه کمیته پایش و ارزشیابی معاونت بهداشتی با حضور دکتر کسائیان معاون بهداشتی، مهندس دارائی معاون فنی معاونت و سایر اعضا در روز سه شنبه 6 خرداد ماه سال جاری در سالن جلسات معاونت بهداشتی دانشگاه برگزا رشد.
در این نشست پیرامون تعیین شاخص های عملکردی موثر در پایش و ارزشیابی برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع، ارائه نمرات نظارت عالیه دور دوم معاونت بهداشتی از شبکه های بهداشت و درمان و مراکز بهداشت شهرستان های تحت پوشش و بررسی و تصمیم گیری در مورد تمهیدات لازم برای پاسخگویی مطلوب مراقبین سلامت به ناظرین ستادی با حضور نماینده مراقبان سلامت دانشگاه بحث و تبادل نظر شد.
در ابتدای جلسه، دکتر صرفی دبیر کمیته پایش و ارزشیابی معاونت بهداشتی گزارشی از روند پایش ها در معاونت و اهداف کمیته پایش و ارزشیابی، ارائه داد و در ادامه رحمانی نماینده مراقبان سلامت دانشگاه، نکات و پیشنهادات مراقبین سلامت در خصوص پایش ها را بیان نمود و سپس مسئولین واحدهای ستادی نقطه نظرات خود را در این زمینه ارائه کردند.
دکتر کسائیان معاون بهداشت، ضمن تشکر از زحمات مراقبان سلامت در مراکز و پایگاه های سلامت، بر رعایت احترام دو جانبه در زمان پایش ها، داشتن اشراف به آمارها و تهیه مستندات لازم برای ارائه در زمان نظارت و برنامه ریزی برای مدیریت زمان پایش ها تاکید نمود و در ادامه مهندس دارائی نیز بیان کرد: لازم است به پایش ها با دید دست گیری، ارشاد و راهنمایی نگاه شود و نواقص قابل حل در پایش ها و نظارت ها تا زمان رفع کامل پیگیری شود.
همچنین در این جلسه، به تعیین شاخص های عملکردی جهت پایش و ارزیابی برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع اختصاص پرداخته شد و قرار شد تا زمان ارسال شاخص ها از سوی وزارت متبوع، شاخص های داخلی تعیین شده احصا شود و مستندات مورد نیاز آن در جدول گانت برنامه در پورتال شبکه وزارت متبوع بارگذاری شود.
در پایان جلسه، نمرات نظارت عالیه دور دوم شهرستان ها ارائه و مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت.