جلسه آموزشی با موضوع اهمیت بیماری های منتقله از طریق آب و مواد غذایی در شهرستان دامغان برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، به همت واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری های شبکه بهداشت و درمان دامغان، جلسه آموزشی با موضوع اهمیت بیماری های قابل انتقال از طریق آب و مواد غذایی برای بهورزان و مراقبان سلامت شاغل در این مرکز در سالن آموزش شبکه بهداشت و درمان شهرستان دامغان برگزار شد.
در این جلسه کارشناس بیماری های واگیر واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری ها، در راستای اهمیت بیماری های منتقله از طریق آب و مواد غذایی مطالبی ارائه نمود و رامشینی همچنین ضمن اشاره به شاخص های کشوری و شهرستانی بیماریهای منتقله از طریق آب و مواد غذایی، گفت با توجه به فرا رسیدن فصول گرما و احتمال افزایش بروز و شیوع بیماری وبا و سایر بیماریهای اسهالی و منتقله توسط آب و مواد غذایی، لازم است اقدامات مناسب برای پیشگیری از این بیماریها در راستای تامین و حفظ و ارتقای سلامت جمعیت تحت پوشش صورت پذیرد.
وی در ادامه در خصوص طغیان بیماری های منتقله از آب و مواد غذایی توضیحات مبسوطی ارائه کرد و در پایان کارشناس بیماری های واگیر واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری ها، گفت: با توجه به اهمیت بیماری های ذکر شده، اطلاع رسانی و ارتقای سطح آموزش جامعه به خصوص مباحث سالمسازی آب و سبزیجات و کلر سنجی آب و همچنین استفاده از کلر مادر در روستاهای فاقد سیستم کلرزنی اهمیت ویژهای دارد.