تاکید بر هم‌افزایی علمی برای کاهش مخاطرات زیست‌محیطی و ارتقای سلامت مردم

در دیدار مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان

تاکید بر هم‌افزایی علمی برای کاهش مخاطرات زیست‌محیطی و ارتقای سلامت مردم

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، روز شنبه 28 تیر ماه سال جاری سعید یوسف‌پور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با دکتر علی رشیدی‌پور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، پیرامون تعاملات بین‌دستگاهی و ارتقای همکاری‌های مشترک در حوزه محیط زیست و سلامت دیدار و گفت‌وگو کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به رابطه مهم و عمیق میان محیط زیست سالم و سلامت عمومی جامعه، بر لزوم هم‌افزایی حوزه سلامت استان سمنان و اداره‌کل محیط زیست استان در راستای آگاهی‌بخشی، آموزش و اجرای طرح‌های مشترک زیست‌محیطی تأکید کرد.

دکتر علی رشیدی پور حفظ منابع طبیعی و کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی را از ارکان مهم سلامت دانست و بیان نمود: انجام مطالعات مشترک پیرامون اثرات تغییرات اقلیمی، کیفیت آب و هوا بر سلامت مردم و تدوین برنامه‌های پیشگیرانه با محوریت دانش روز و ظرفیت‌های علمی دانشگاه در این راستا بسیار موثر خواهد بود.

همچنین مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان نیز ضمن تبریک به دکتر علی رشیدی پور به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، از همکاری‌های علمی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی قدردانی و بر ادامه روند این تعاملات تاکید نمود.

سعید یوسف‌پور گفت: اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان سمنان آماده گسترش فعالیت‌های مشترک در حوزه پایش آلودگی‌ها، مدیریت پسماندهای بیمارستانی و اجرای برنامه‌های آموزشی و فرهنگی است و امیدوارم که این تعاملات به نتایج ملموس و مؤثر در سطح استان منجر شود.

در ادامه این نشست دو طرف بر استمرار جلسات و تشکیل کارگروه‌های تخصصی میان کارشناسان دانشگاه و اداره‌کل حفاظت محیط زیست برای اجرای پروژه‌های مشترک، تبادل داده‌ها و بهره‌گیری از توان علمی و اجرایی یکدیگر تأکید کردند.

  • کد خبر : 57761
لینک کوتاه خبر :
کلمات کلیدی
کارن یحیایی
خبرنگار

کارن یحیایی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *