برگزاری سمپوزیوم مداخلات درمانی در سرطان پستان با رویکرد بین رشته ای
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، پنجمین سمپوزیوم سال جاری با عنوان "مداخلات درمانی در سرطان پستان با رویکرد بین رشته ای" با همکاری گروه های آموزشی جراحی، آنکولوژی، تغذیه دانشگاه و دانشکده توانبخشی با هدف افزایش تعامل و هم افزایی تعامل بین رشته ای در سالن دانش بیمارستان کوثر با حضور جمعی از اساتید، دانشجویان و پرستاران برگزار شد.
دکتر داوود عرب معاون پژوهشی و دکتر معصومه مسعودیان متخصص رادیوآنکولوژی و دبیر علمی سمپوزیوم بودند که در این رویداد علمی در پنج حیطه پرتودرمانی، سرطان پستان و علل آن، مراحل و انواع، انواع روش های جراحی در درمان سرطان پستان، ماستکتومی، بازسازی پستان و تکنیک های نوین، انواع تکنیک های رادیوتراپی در سرطان پستان، پروتکل و مدیریت عوارض رادیوتراپی، عوارض بعد از درمان سرطان پستان، لنف ادم و تاثیرات آن بر فعالیت روزمره بیماران، بهبود عملکرد فیزیکی و برگشت به زندگی روزمره، نقش تغذیه در پیشگیری از سرطان پستان، تغذیه مناسب حین شیمی درمانی، و نقش تغذیه در پیشگیری از عود مطالبی ارائه شد.
دکتر ستاره سلطانی جراح عمومی، دکتر معصومه مسعودیان متخصص رادیوآنکولوژی، دکتر فاطمه مطهری نژاد دکترای کاردرمانی و دکتر بهناز ورامینیان متخصص خون و سرطان بالغین و دکتر عاطفه اصحابی متخصص تغذیه سخنرانان این سمپوزیوم بودند.
گروه هدف این سمپوزیوم متخصصین داخلی و جراحی، پزشکان عمومی کاردرمانی، متخصصین تغذیه، پرستاران و دانشجویان پزشکی بودند و این سمپوزیوم توسط واحد توسعه تحقیقات بالینی بیمارستان کوثر و با همکاری گروه های آموزشی جراحی، آنکولوژی، تغذیه و دانشکده توانبخشی برگزار شد.