بازدید معاون بهداشتی دانشگاه و هئیت همراه از شرکت کربنات سدیم سرخه

بازدید معاون بهداشتی دانشگاه و هئیت همراه از شرکت کربنات سدیم سرخه

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، دکتر سید سعید کسائیان معاون بهداشتی دانشگاه به اتفاق مهندس عباس دارائی معاون فنی معاونت بهداشتی، مهندس مونا شعیری سرپرست مدیریت سلامت محیط و کار، دکتر سهراب یدالهی مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان سرخه و مهندس رضا خسروجردی کارشناس مسئول واحد مهندسی بهداشت حرفه ای شهرستان سرخه از شرکت تولیدی کربنات سدیم واقع در شهرستان سرخه بازدید کرد.

در این بازدید که مهندس اسلامی مدیر عامل، مهندس قره ویسی مدیر HSE و اداری، مهندس عرب مشاور مدیر عامل، دکتر قرینی پزشک طب کار و مهندس شاه محمدی کارشناس بهداشت حرفه ای شرکت حضور داشتند، وضعیت شرکت در خصوص مشاغل سخت، زیان آور و عوامل زیان آور محیط کار شاغلان شرکت کربنات سدیم و جنبه های بهداشتی، ایمنی و محیط زیستی بررسی شد و تمامی فرایند های کاری و فعالیت های شرکت اشاره شده از ورود مواد اولیه تا محصول نهایی و تاثیر آن بر روی سلامت شاغلین مورد بررسی قرار گرفت.

در ادامه به منظور اطلاع از روند انجام معاینات شغلی شاغلین و اندازه گیری عوامل زیان اور شرکت بازدیدی از محل خانه بهداشت کارگری شرکت و امکانات و تجهیزات ایمنی و بهداشتی موجود در خانه بهداشت مجموعه کربنات سدیم و تیم بهداشت حرفه ای و ایمنی و آتش نشانی به عمل آمد و وضعیت معاینات سلامت شاغلین و اندازه گیری های عوامل زیان آور محیط کار ارزیابی شد.

پس از بازدید از خطوط تولید، نشستی در دفتر مدیرعامل شرکت کربنات کلسیم برگزار شد که در ابتدای جلسه معاون بهداشتی دانشگاه ضمن عرض خداقوت، از زحمات کارفرما و مجموعه مدیریت شرکت که در جهت حمایت از تولید و ایجاد اشتغال و ارتزاق مالی کارگران تلاش های چشمگیری انجام دادند قدردانی نمود.

دکتر سید سعید کسائیان با تاکید بر اینکه نتیجه تلاش های مسئولان شرکت در تامین سلامت روانی کارگران موثر است، از رشد اقدامات کنترلی و انجام اصلاحات و اقدامات فنی و مهندسی که منتهی به سلامت محیط کار و محیط زیست و سلامت کارگران می شود، تقدیر و تشکر کرد.

در این نشست آقای مهندس اسلامی مدیرعامل شرکت ضمن توضیحاتی در خصوص وضعیت کنونی شرکت، از برخی مشکلات و چالش های موجود در کارخانه از جمله بحث مشاغل سخت و زیان آور صحبت نمود و خواستار عزم عمومی برای فرهنگ سازی و آموزش به جامعه کارگری برای اهمیت دادن به مسایل ایمنی و بهداشت حرفه ای شد.

در پایان دکتر سید سعیدکسائیان و همراهان، بر رعایت دستورالعمل ها و آیین نامه های بهداشت حرفه ای و و لزوم نظارت و پیگیری مجدانه مسائل بهداشتی و ایمنی و محیط زیست و مشکلات کار و کارگری و تولید در حیطه وظایف قانونی وزارت بهداشت تاکید نمودند.

  • کد خبر : 53517
لینک کوتاه خبر :
کلمات کلیدی
کارن یحیایی
خبرنگار

کارن یحیایی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *