بازدید مسئولان شهرستان دامغان از طرح جهادی دندانپزشکی در دروار
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، همزمان با هفته دولت و با هدف بررسی فعالیتهای جهادی حوزه سلامت در مناطق روستایی، علیرضا نوچه ناسار فرماندار شهرستان دامغان به همراه مهندس محمدی سرپرست شبکه بهداشت و درمان دامغان، اردکانی معاون برنامهریزی و توسعه فرمانداری و دقیقی، بخشدار امیرآباد از مرکز خدمات جامع سلامت مشایخی در روستای دروار از توابع بخش امیرآباد بازدید کردند. این بازدید با هدف مشاهده روند اجرای طرح جهادی دندانپزشکی و ارزیابی تاثیر خدمات ارائه شده بر ارتقای سلامت دهان و دندان جامعه هدف انجام شد.
طرح جهادی دندانپزشکی با مشارکت دندانپزشکان، کمکدندانپزشکان، کارشناس مسئول سلامت دهان و دندان و مسئول تجهیزات پزشکی شبکه بهداشت و درمان دامغان برگزار شد و طی دو روز خدمات متنوعی از جمله ویزیت، درمانهای اولیه، کشیدن دندان و ارائه آموزشهای پیشگیرانه بهداشت دهان و دندان به ساکنان روستا ارائه شد. توجه ویژهای به سلامت کودکان، نوجوانان و سالمندان مناطق محروم صورت گرفت تا شاخصهای سلامت دهان و دندان در این جامعه هدف بهبود یابد.
در جریان بازدید، مسئولان شهرستان ضمن بررسی دقیق بخشهای مختلف مرکز خدمات، روند ارائه خدمات توسط تیمهای جهادی را از نزدیک مشاهده کرده و بر اهمیت استمرار، توسعه و گسترش این طرحها در دیگر مناطق روستایی شهرستان تأکید کردند. همچنین فرصتی فراهم شد تا مسئولان با اهالی روستا دیدار و گفتگو کنند و دغدغهها، نیازها و انتظارات مردم در زمینه خدمات سلامت شنیده شود تا برنامهریزیهای آینده با دقت و هماهنگی بیشتری انجام پذیرد.
در پایان این بازدید، به منظور قدردانی از تلاشهای بیوقفه و روحیه جهادی کارکنان شبکه بهداشت و درمان و اعضای تیمهای حاضر در اردو، مسئولان با اهدای گل، زحمات و همراهی آنها را ارج نهادند و از تعهد و اهتمام تیم جهادی تقدیر کردند.
اجرای موفق این طرح نمونهای روشن از همافزایی بین مسئولان شهرستان و تیمهای جهادی شبکه بهداشت و درمان در راستای تحقق عدالت سلامت و ارتقای کیفیت خدمات بهداشتی در مناطق روستایی است و نشان میدهد که با برنامهریزی دقیق، همکاری همدلانه و تلاش مستمر میتوان گامهای موثری در مسیر ارتقای سلامت عمومی برداشت.