بازدید سرپرست دانشگاه علوم پزشکی سمنان از مرکز خدمات جامع سلامت شهری درجزین
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، دکتر علی رشیدیپور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با همراهی دکتر سید سعید کسائیان معاون بهداشتی دانشگاه، دکتر پیمان رئیسعبداللهی مشاور، دستیار ویژه و مدیر اجرایی حوزه ریاست و دکتر منتظری مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهدیشهر از مرکز خدمات جامع سلامت شهری درجزین بازدید کرد.
در این بازدید که با حضور رئیس شورای اسلامی شهر درجزین همراه بود، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از نزدیک در جریان روند ارائه خدمات سلامت در مرکز درجزین قرار گرفت و با کارکنان مرکز گفتوگو کرد. همچنین سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) مورد بررسی و ارزیابی قرار داد و بر اهمیت ثبت دقیق و بهموقع اطلاعات سلامت شهروندان در این سامانه تأکید نمود.
دکتر علی رشیدیپور با تأکید بر نقش بنیادین حوزه بهداشت در ارتقاء سلامت جامعه، اظهار داشت: رویکرد پیشگیرانه و سلامتمحور مهمترین اصل در کاهش بار بیماریها و ارتقاء کیفیت زندگی مردم است. تقویت زیرساختهای بهداشتی، توسعه آموزشهای خودمراقبتی و ثبت و پیگیری دقیق اطلاعات سلامت از طریق سامانههای هوشمند، از الزامات تحقق سلامت مردم است.
وی با اشاره به روند افزایشی بیماریهای غیرواگیر مانند دیابت، فشار خون، بیماریهای قلبی و سرطانها، خاطرنشان کرد: این بیماریها عمدتاً ناشی از سبک زندگی ناسالم، تغذیه نامناسب، کمتحرکی و مصرف دخانیات هستند و مقابله با آنها نیازمند سرمایهگذاری جدی در حوزه بهداشت و آگاهسازی عمومی است.
سرپرست دانشگاه بر لزوم گسترش برنامههای غربالگری، آموزش مستمر مراقبان سلامت و جلب مشارکت فعال مردم در برنامههای پیشگیری تأکید کرد و آن را ضامن پایداری سلامت در جامعه دانست.
گفتنی است: مرکز خدمات جامع سلامت شهری درجزین با 7023 نفر جمعیت تحت پوشش دانشگاه به همراه پایگاه سلامت شهید کاشفی، تحت پوشش شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهدیشهر فعالیت میکند و نقش مهمی در تأمین سلامت جمعیت تحت پوشش خود ایفا مینماید.