انعقاد تفاهم نامه همکاریهای علمی و تحقیقاتی بین مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و مرکز ملی تحقیقات بیمه سلامت استان
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، درراستای ایجاد زمینه همکاریهای علمی و تحقیقاتی و بهره مندی از ظرفیت ها و توانایی های علمی پژوهشی سازمان های سلامت محور؛ تفاهم نامه همکاری بین مرکز ملی تحقیقات بیمه سلامت واحد استان سمنان به نمایندگی دکتر سید محمد حسینی مدیر کل بیمه سلامت استان سمنان و معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان به سرپرستی دکتر مجید میر محمد خانی روز یکشنبه 31 تیرماه سال 1403 منعقد شد.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه هدف اصلی از انعقاد این تفاهم نامه را ارتقای سطح همکاریهای علمی پژوهشی و بهره مندی از ظرفیت ها و توانایی های علمی پژوهشی دو سازمان عنوان و بیان کرد: طراحی و اجرای برنامه های پژوهشی و آموزشی تخصصی مشترک، طراحی و برگزاری نشست ها و همایش های مشترک، همکاری در زمینه ترجمان دانش و تولیدات علمی، ارایه خدمات مشاوره ای، هدایت پایان نامه های دانشجویی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در راستای نیازهای تحقیقاتی مرکز، تبادل اطلاعات علمی و پژوهشی بین مرکز تحقیقات و واحد استانی مرکز و تبادل بانکهای اطلاعاتی طرحهای پژوهشی پایان نامه ها کتابخانه دیجیتال و... از مهمترین زمینههای همکاری در این تفاهم نامه می باشند.
دکتر مجید میرمحمدخانی با اشاره به وجود بستر و ظرفیت مناسب جهت همکاریهای علمی- پژوهشی دوجانبه دانشگاه با سایر سازمانها گفت: با کمال خرسندی، در حال حاضر در دانشگاه با وجود محققان و متخصصان در زمینههای مختلف علمی- پژوهشی بستر مناسبی برای تعاملات علمی سازنده با سایر سازمانها و دانشگاهها برقرار شده است.
وی ادامه داد: برهمین اساس، در همکاری با مرکز ملی تحقیقات بیمه سلامت واحد استان سمنان، دانشگاه در حوزه مدیریت هدایت و نظارت علمی بر اجرای برنامه ها و طرح های پژوهشی، طراحی و اجرای دوره ها و کارگاههای آموزشی علمی و تخصصی و ارایه خدمات مشاوره علمی و تخصصی فعالیت خواهد نمود.