پیام تبریک ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به مناسبت فرارسیدن سال تحصیلی جدید
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان؛ دکتر نوید دانائی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در پیامی فرارسیدن سال تحصیلی جدید را به همه دانشجویان، اعضای هیئت علمی و کارکنان این دانشگاه تبریک گفت.
متن پیام تبریک ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به شرح زیر است:
بسمِ الله اَلرَّحمنِ اَلرَّحیم
مهرماه، فرصت نوسازی و بهسازی در آرمان ها و تحقق نوگرایی در اندیشه ها می باشد و "مهر" نماد روشنی از بازنگری در ساختارها و تلاش دوباره در رسیدن به پویائی و آغاز تولدی نوین در ساختار آموزش و پژوهش است و شروع ماه مهر، یعنی بهتر زیستن، بهتر نگریستن و بهتر از روزهای پیشین، با سرسبزی و طراوت در راه کسب علم و دانش همراه با کسب اخلاق و مهارت در تلاش بودن، است.
ماه مهر، ماه بهار تعلیم و تربیت و آغاز سال تحصیلی بار دیگر از راه رسید و با افتخار آغوش خود را برای علم اندوزان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و آینده سازان این مرز و بوم گشوده است.
با توجه به شرایط فعلی جامعه و شیوع بیماری کرونا ویروس از حضور پرشور دانشجویان در کلاس ها بصورت کاملا حضوری در دانشگاه محروم هستیم و امیدواریم در آینده ای نزدیک و با مدیریت این ویروس منحوس دانشگاهها به شرایط عادی برگشته و پذیرای شور، شعف، جوشش و کوشش دانشجویان عزیز باشیم .
بی شک رعایت اخلاق حرفه ای در پزشکی و رشته های حوزه سلامت، اصلی اجتناب ناپذیر خواهد بود و نهادینه شدن اصول و موازین این بخش از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که پزشکان، پرستاران، پیراپزشکان و... با ایثار و عشق به بیماران و مردم خدمت رسانی می کنند و رشته های حوزه سلامت حرفه ای الهی و مردمی است که با مخاطرات و سختی های شغلی متعددی مواجه است و شاغلان این صنف با انجام رفتارها و اخلاق پزشکی صحیح حوزه سلامت را ارتقا می دهند.
در رشته ها و حرفه های حوزه سلامت، اصل بر منافع بیمار است و نباید اجازه دهیم منفعت بیمار در معرض خطر قرار بگیرد و ما وظیفه داریم تا سیره عملی اخلاق پزشکی و اخلاق مداری را برای دانشجویان ارائه نماییم و خود نیز الگویی تمام عیار برای دانشجویانی باشیم که آینده این مرز و بوم بر دستان پر توان آنها خواهد بود و این امر به تحولی زیربنایی و فرهنگی در جامعه نیاز دارد.
اینجانب ضمن قدردانی از خدمات و تلاش های اساتید، پژوهشگران، نخبگان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ضمن تبریک مجدد سال تحصیلی جدید، از خداوند بزرگ خواستارم سالی قرین با موفقیت های چشمگیر در تمامی عرصه های مختلف دانشگاه باشد.
دکتر نوید دانائی
رئیس دانشگاه