جلسه آموزشی افزایش آگاهی و اصلاح الگوی مصرف دانش آموزان برای مبارزه با کرونا در معاونت غذا و دارو دانشگاه برگزار شد

جلسه آموزشی افزایش آگاهی و اصلاح الگوی مصرف دانش آموزان برای مبارزه با کرونا در معاونت غذا و دارو دانشگاه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان؛ به مناسبت گرامیداشت روز جهانی غذا ، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در راستای اجرای برنامه های فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مرتبط با ایمنی غذا ،  نسبت به برگزاری جلسه آموزشی تحت عنوان " افزایش آگاهی و اصلاح الگوی مصرف دانش آموزان برای مبارزه با کرونا " جهت مراقبین سلامت مدارس دوره متوسطه شهرستان سمنان  اقدام نمود.

 در ابتدای جلسه مهندس فامیلی مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی و آرایشی ضمن خیر مقدم به حاضرین، بیان نمود: امسال روز جهانی غذا، تحت عنوان ملی" آگاهی ، مدیریت، اصلاح الگوی مصرف غذایی برای مبارزه با کرونا " در نظر گرفته شده است که با توجه به این عنوان و شرایط کرونایی،  باید تلاش کرد تا با اطلاع رسانی  و افزایش آگاهی افراد جامعه نسبت به اصلاح الگوی مصرف مواد غذایی و در راستای آن، از بروز بیماری های زمینه ای ( دیابت، فشار خون و....)جلوگیری نمود. وی همچنین وجود نشانگرهای رنگی تغذیه ای بر روی برچسب محصولات غذایی را گامی بسیار مفید برای انتخاب محصول مناسبت تر برای مصرف کننده از لحاظ میزان قند، نمک و چربی عنوان نمود.

در ادامه جلسه،  مطالب آموزشی در خصوص معرفی نشانگرهای رنگی تغذیه ای  و ارتباط آن با اصلاح الگوی مصرف و نیزنحوه شناسایی محصولات سلامت محور قاچاق و غیر مجاز از محصولات دارای مجوز توسط کارشناسان ارائه گردید.

  • کد خبر : 33601
لینک کوتاه خبر :

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *