بازدید مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دامغان از اولین مرحله طرح مبارزه با مخزن سالک (جونده کشی)
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان؛ دکتر پورمحمدی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دامغان به همراه مهندس محمدی معاون بهداشتی و طالبی مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماریها از اجرای اولین مرحله طرح مبارزه با مخزن سالک (جونده کشی) در شهرستان دامغان بازدید کردند.
در این بازدید دکتر پورمحمدی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دامغان از نزدیک روند اجرایی این مرحله از طرح مبارزه با مخزن سالک را بررسی و توصیه های لازم در خصوص اجرای صحیح این برنامه را ارائه نمود.دکتر پورمحمدی با اشاره به جدول گانت ارسالی از استانداری و شرح وظایف ادارات و نهاد ها همچنین ماده 55 قانون شهرداري و دهیاری ها که طبق آن مبارزه با جوندگان از اهم وظايف شهرداري ها و دهياري ها تعيين شده است، گفت: شبکه بهداشت و درمان شهرستان دامغان طی سال های اخیر خارج ار مسئولیت قانونی خود در مورد مبارزه با مخزن سالک و جونده کشی، اقدام به این امر نموده است. این در حالی است که در داخل روستاها و همچنین در شعاع پانصد متری از اطراف روستاهای درگیر، اقدامات لازم انجام شده است. اما متأسفانه در باغات شخصی با توجه به مسائل قانونی و کمبود امکانات لازم با مشکل روبه رو هستیم که امیدواریم با همکاری و هم افزایی جهاد کشاورزی، دامپزشکی، منابع طبیعی و آموزش و همکاری ساکنین بومی روستاها این اقدامات با موفقیت بیشتری همراه شود. وی افزود: با اجرای جدول زمان بندی ارسالی از استانداری با همکاری و هماهنگی ادارات و دستگاه های اجرایی مختلف و مرتبط، انشاللّه شاهد کاهش چشمگیر بروز این بیماری در آینده خواهیم بود.