اطلاعیه شماره 23 ستاد سازماندهی پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان
.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، ستاد سازماندهی پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان به منظور شفاف سازی و تبیین افکار عمومی علاوه بر اطلاع رسانی در رسانهها و مصاحبههای خبری، اطلاعیههایی را به صورت منظم منتشر خواهد کرد
اطلاعیه شماره 23 ستاد سازماندهی پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان
به نام خالق خوبیها
فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا
کرونا در بدترین زمان ممکن وارد کشور شد و شادی تعطیلات عید نوروز و روزهای پر از جشن را به خواب زمستانی برد و از طرفی خطر شیوع بیشتر ویروس در نوروز با موضوع دید و بازدیدها و سفرها تبلور یافته و اگر بازهم مردم جدی نگیرند کنترل آن سخت تر خواهد بود.
طرح تقویت "فاصله گذاری اجتماعی" با هدف کمک به تشدید قطع زنجیره انتقال بیماری با رویکرد کاهش تماس ها، عدم برگزاری اجتماعات و حذف ترددهای غیرضروری در سطح کشور اجرا گردیده است.
رعایت بیش از پیش نکات بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه توسط مردم و مسئولان در حوزه های مختلف با تلاش خستگی ناپذیر کادر درمانی و پزشکی کشور که در خط مقدم مبارزه با کرونا مشغول خدمت رسانی هستند، همه و همه نشان از یک عزم و اراده همگانی برای کنترل این بیماری و شکست این ویروس دارد که این امید را روز به روز بیشتر می کند.
تعطیلات نوروز در نگاه خوش بینانه می تواند فرصت خوبی برای با هم بودن و پیروزی در برابر ویروس کرونا باشد، البته اگر مردم از سفر و دید و بازدیدهای نوروزی پرهیز کنند و جدی تر از قبل به پویش ملی "درخانه بمانیم" بپیوندند، اما اگر این موضوع به خوبی مدیریت نشود، نوروز می تواند فرصتی برای شیوع بیشتر ویروس باشد که این کار قطعا کنترل بیماری و کار مدافعان سلامت را هم دشوارتر خواهد کرد.
ما می توانیم کرونا را شکست دهیم.