پیام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به مناسبت روز داوطلب سلامت
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان؛ دکتر جعفر جندقی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان با ارسال پیامی، روز داوطلب سلامت را گرامی داشت.
متن پیام به شرح زیر است:
بسمه تعالی
ارتقای سطح سلامت به عنوان یکی از اصلی ترین شاخص های توسعه، بدون مشارکت همه ی افراد جامعه حاصل نمی شود. از این رو در سالهای اخیر موضوع ارتقای سلامت با تاکید بر نقش مردم در دنیا مورد توجه بیشتری قرار گرفته و انتظار است که زمینه سهیم شدن مردم در فرایند ارتقای سلامت در عرصه های گوناگون به ویژه ارایه خدمات بهداشتی فراهم گردد. با گسترش مشارکت های داوطلبانه و تعامل با مردم و تمامی آحاد جامعه و در نهایت ایجاد فضا برای مشارکت همگان، جامعه ای سالم خواهیم داشت.
بهره برداری از ظرفیت رابطان سلامت و سفیران سلامت به عنوان نمادی از مشارکت های مردمی در سیستم سلامت می باشد. داوطلبان سلامت افراد گمنامی هستند که با سخاوت و از خود گذشتگی برای پیشرفت جامعه و کمک به هم نوعان خود فعالیت می کنند و همچون حلقه محکمی ارتباط مسئولین بهداشتی را با سطوح محیطی جامعه برقرارمی نمایند. بدین ترتیب زمینه های لازم برای مشارکت فعالانه تر افراد در برنامه های سلامت فراهم می شود.
اهمیت شرکت در فعالیت های داوطلبانه در برهه های حساسی همچون پاندمی کرونا در عرصه های گوناگون بهداشت و درمان بیش از هر زمان آشکار گردید . همه گیری کووید- 19 و فراگیری این بیماری باعث شد تا لزوم همکاری و مشارکت همگان اعم از آحاد مختلف مردم ، سازمان ها و ارگان های مختلف و هم چنین توانمندسازی افراد جامعه بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
در شرایط همه گیری بیماری کووید -19 ، طرح محله محور و خانواده محور شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی با هدف مشارکت های داوطلبانه مردم و تلاش تمامی نیروهای داوطلب حوزه سلامت (رابطان سلامت و سفیران سلامت خانواده، نیروهای داوطلب بسیج، نیروهای داوطلب هلال احمر و ....... ) در غربالگری ، اطلاع رسانی ، آموزش های عمومی بیماری کووید – 19 اجرا گردید.
بدیهی است خدمات درخشان رابطان سلامت و حضور فعال این عزیزان در سخت ترین روزهای نبرد با کرونا و همپای کادر بهداشت و درمان در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا، بیانگرجایگاه ویژه و نقش مهم رابطان و سفیران سلامت در نظام سلامت است.
اینجانب، ضمن تبریک روز جهانی داوطلب، خدمات ارزنده داوطلبان و سفیران سلامت را ارج نهاده و از تلاش ارزشمند این عزیزان و نقشپذیری مسئولانه آنان در تأمین سلامت خود، خانواده و جامعه، تقدیر و تشکر می نمایم و از پروردگار مهربان برای این بزرگواران سلامتی و توفیق روز افزون در مشارکت و فعالیت در راستای تعالی و پیشرفت سلامت جامعه را مسئلت می نمایم.
دکتر جعفر جندقی
معاون بهداشت دانشگاه