پیام تبریک دکتر دانائی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به مناسبت روز ماما
دکتر دانائی رئیس دانشگاه: خدمات ارزنده جامعه مامایی در تامین سلامت مادر و کودک در دوران مبارزه با کرونا ویروس مایه مباهات نظام سلامت است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان؛ دکتر نوید دانائی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در پیامی فرارسیدن پانزدهم اردیبهشت "روز جهانی ماما" را به تمام فعالان و تلاشگران این عرصه تبریک گفت.
متن پیام تبریک دکتر دانائی بدین شرح است:
هوالخالق
ماماها با تحمل لحظه های دشوار، سبزی نگاهشان را تقدیم سیمای لطیف نوزادان مینمایند. مامایی هنری که علم را به خدمت میگیرد تا عشق را در عرصه قدرت خالق هستی و تجلیگاه آفرینش به نمایش گذارد.
گستره فعالیت ماماها از سطوح مشاوره و مراقبت های دوران بلوغ، بارداری، زایمان، غربالگری و... است و این امر نشان دهنده اهمیت این حرفه در نظام سلامت کشور است و نامگذاری یکی از ایام سال بنام آنان، در جهت قدرشناسی و پاسداشت خدمات این قشر زحمتکش و دلسوز میباشد.
روز جهانی ماما فرصت مناسبی برای یادآوری اهمیت و جایگاه مامایی در نظام سلامت ملی، تجلیل و قدردانی از خدمات خالصانه و زحمات بیشائبه جامعه مامایی و توجه به دیدگاه و انتظارات آنان است.
جامعه مامایی به عنوان یکی از اعضای خانواده سلامت کشور به واسطه مهارت، دانش، ایثار خویش همواره نویدبخش حیات، نشاط و سلامت برای خانوادهها بوده، به ویژه با توفیقات چشمگیر و خدمات ارزنده در جهت تامین سلامت مادر و کودک در دوران مبارزه با کرونا ویروس؛ مایه مباهات نظام سلامت به شمار می آیند.
اینجانب روز جهانی ماما را به همه تلاشگران جامعه مامایی به ویژه اساتید این عرصه و ماماهای شاغل در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان که وظیفه دشوار و حیاتی حفظ سلامت مادر و نوزاد را به عهده دارند، تبریک و تهنیت عرض مینمایم.
دکتر نوید دانائی
رئیس دانشگاه