جلسه بررسی حوزه سلامت شهرستان گرمسار برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان؛ روز پنجشنبه 19 فروردین ماه سال 1400، جلسه بررسی حوزه سلامت شهرستان گرمسار با حضور دکتر دانائی رئیس دانشگاه علوم پزرشکی استان سمنان، بینایی مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان و متفی فرماندار در محل فرمانداری شهرستان گرمسار برگزار شد.
در این جلسه دکتر دانائی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به رنگ بندی های جدید ستاد ملی کرونا، گزارشی از وضعیت بیماری کرونا در مجموعه تحت پوشش دانشگاه و همچنین شهرستان گرمسار ارائه نمود و خاطر نشان کرد: میزان ابتلا به بیماری کرونا در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان همانند اکثر نقاط کشور روند صعودی داشته و میزان شناسایی سرپایی بیماری و همچنین موارد بستری نیز نسبت به چند ماه اخیر بسیار افزایش یافته است.
دکتر دانائی افزود: با توجه به به کاهش میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در روزهای پایانی سال و همچنین تجمعات غیرضرور در آن ایام، متأسفانه باعث ایجاد خیز چهارم بیماری شده است و با توجه به تغییرات ایجاد شده در این بیماری، به نظر می رسد در بدترین خیز بیماری از ابتدای بروز و شیوع بیماری تاکنون در کشور باشیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با تأکید مجدد بر رعایت پروتکل ها و شیوه نامه های بهداشتی در کشور، افزود: رعایت کامل اصول بهداشتی فردی از جمله استفاده از ماسک، شستشوی مکرر دست ها با آب و صابون، رعایت فاصله اجتماعی و همچنین عدم حضور در دورهمی های خانوادگی و تجمعات غیرضرور بسیار مهم بوده و امیدواریم بتوانیم همانند موج های قبلی شاهد مدیریت و کنترل بیماری باشیم.
وی افزود: هم استانی های عزیز می توانند در صورت داشتن هر گونه علائم سرماخوردگی با مراجعه به مراکز منتخب غربالگری بیماری کووید19 در تمامی شهرستان های تحت پوشش دانشگاه، ضمن مشاوره و انجام آزمایشات لازم، از آخرین وضعیت سلامتی خود با خبر شوند.
در ادامه بینایی مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان با تشکر و قدردانی از زحمات و تلاش های شبانه روزی مدافعان سلامت، گفت: با توجه به رنگبندی های جدید شهرستان های استان، محدودیت های جدید از ابتدای هفته آینده اجرا شده و در شهرستان های قرمز غیر از مشاغل گروه یک، بقیه گروه های شغلی تعطیل خواهد بود.
سپس متقی فرماندار شهرستان گرمسار با عرض خدافوت و قدردانی از تمامی تلاشگان حوزه سلامت استان و شهرستان، گفت: نظارت کامل بر اجرای دقیق محدودیت ها در شهرهای با رنگبندی قرمز بسیار با اهمیت بوده و امیدواریم با همکاری و هماهنگی دستگاه های اجرایی و نظارتی و نیز همکاری صنوف و آحاد مختلف جامعه، مجددا" شاهد کنترل بیماری در کشور و شهرستان گرمسار باشیم.
در ادامه مسائل و مواردی در خصوص حوزه سلامت شهرستان مطرح و سپس تصمیات لازم اتخاذ گردید.
شایان ذکر است در این سفر یک روزه، دکتر پهلوان معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی و یحیایی مدیر اجرایی حوزه ریاست دانشگاه، دکتر دانائی را همراهی نمودند.
در ادامه این سفر یک روزه، دکتر دانائی رئیس دانشگاه به اتفاق دکتر پهلوان معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی و یحیایی مدیر اجرایی حوزه ریاست دانشگاه ضمن بازدید از بیمارستان معتمدی شهرستان گرمسار، در جلسه ای با حضور دکتر عرب آرادانی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان و سرپرست این مرکز و همچنین جمعی از مدیران بیمارستان معتمدی، روند ارائه خدمات درمانی به ویژه مدیریت درمان بیماران مبتلا به کرونا را مورد بررسی و ارریابی قرار داد.
در ادامه مصاحبه پایانی این جلسه را مشاهده نمایید...