تقدیر مقام عالی وزارت بهداشت از عملکرد رضایت بخش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در پیشگیری و کنترل بیماری کرونا ویروس

تقدیر مقام عالی وزارت بهداشت از عملکرد رضایت بخش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در پیشگیری و کنترل بیماری کرونا ویروس

 اعلام رضایت مقام عالی وزارت بهداشت از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با دکتر نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، عصر روز دوشنبه نوزدهم خرداد ماه سال جاری دکتر دانائی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با دکتر سعید نمکی مقام عالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیدار و پیرامون موضوعات مختلف این دانشگاه با ایشان گفت‌وگو کرد.

دکتر دانائی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد دوساله دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، روند اجرای برنامه "هر خانه یک پایگاه سلامت" و عملکرد این دانشگاه در پیشگیری و کنترل بیماری کرونا ویروس را بیان نمود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ضمن قدردانی از تعامل و همراهی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، بیان داشت: وجود یک تیم مدیریتی هم دل و عاشق به معنی واقعی در هیات رییسه دانشگاه، وجود زیرساخت مناسب شبکه بهداشت و درمان در استان، سطح فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مردم استان، اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه و خوداتکایی و نوآوری در مدیریت دانشگاه مسیر شکوفایی و پیشرفت این دانشگاه را هموار نموده است.

دکتر دانائی با اشاره به افتتاح پروژه های بهداشتی درمانی در سال گذشته، گفت: به مردم شریف استان قول داده بودم که  بیش از 40 پروژه بهداشتی، درمانی، پژوهشی و آموزشی در مناطق تحت پوشش این دانشگاه از دهه فجر سال 97 تا دهه فجر سال 98 افتتاح و به بهره برداری برسد که به لطف خداوند متعال این وعده تحقق یافت.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به حمایت بیش از پیش حضرتعالی در راستای تکمیل و تجهیز پروژه های نیمه تمام اولویت دار در حوزه بهداشت و درمان به ویژه بیمارستان سوختگی و سرطان سمنان و نیز بیمارستان 85 تخت خوابی مهدیشهر و تکمیل اورژانس و ساختمان بیمارستان امیرالمومنین (ع) نیاز دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به این‌که حفظ و ارتقاء وضعیت سلامت افراد از مهم‌ترین ارکان زندگی بشر است، بیان داشت: با آینده گری حوزه سلامت کشور و اجرای برنامه های سلامت محور همچون برنامه "هر خانه یک پایگاه سلامت" آحاد جامعه در برنامه ها مشاركت داده می شوند و همراهی و همیاری مردم، روند توسعه و ارتقاء سطح سلامت در جوامع نمو بیشتری خواهد داشت.

رئیس دانشگاه با تاکید بر این که محوریت برنامه "هر خانه یک پایگاه سلامت" آگاه‌سازی خانواده برای ارتقای بهداشت خانوار است، گفت: اجرای این برنامه در این دانشگاه نقش بسیار مهمی در پیشگیری بیماری های واگیر و غیرواگیر به ویژه در مدت زمان اخیر در کنترل و مدیریت بیماری کرونا ویروس داشت.

وی افزود: مجموعه دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان است بر خود می بالد که در اجرای این برنامه پیشرو بوده و به لطف خدای متعال و با حمایت های مقام عالی وزارت بهداشت به عنوان فرمانده حوزه سلامت کشور و همچنین همت و تلاش کارکنان خدوم حوزه بهداشت این دانشگاه، دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تاکنون در اجرای این برنامه  ملی موفق بوده و دستاوردهای ارزشمندی را کسب نموده است.

 وی با اشاره به پوشش 100 درصدی جمعیت تحت پوشش دانشگاه در مراحل غربالگری بسیج ملی کرونا تصریح نمود: با توجه به اطلاعات درج شده در سامانه سیب 98/16 درصد افراد مورد نیاز، پیگیری شدند که از این نظر دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان جز دانشگاه های برتر در بین دانشگاه های سراسر کشور شده است.

دکتر دانائی ادامه داد: اقدامات و فعالیت هایی که در این روزها برای مبارزه با این بیماری انجام شده، باید ادامه یابد و با بهره گیری از تجربیات گذشته برای مقطع آینده درس خواهیم گرفت و با برنامه ریزی مناسب استانی برای مقابله با این ویروس کاملا آماده هستیم.

در این نشست، دکتر نمکی مقام عالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: ویروس کرونا در جامعه وجود دارد و باید مراقب بود و دائما به مردم تاکید کرد تا نکات بهداشتی را رعایت کنند و مسئولین حوزه سلامت در استان ها نیز باید به مردم تاکید نمایند، اگر نکات بهداشتی رعایت نشود، دوباره به روزهای گذشته باز خواهیم گشت.

مقام عالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به گزارش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان درخصوص عملکرد دوساله این دانشگاه، بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان عملکرد موفقی در حوزه های مختلف آموزشی، بهداشتی، درمانی و....داشته است و جز دانشگاه های علوم پزشکی مطرح در سراسر کشور است.

دکتر نمکی ضمن ابراز رضایت از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان پیرامون پیشگیری و کنترل کرونا ویروس، ادامه داد: با توجه به آمار و شاخص های موجود دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در این استان، انسجام تیمی این مجموعه کاملا مشهود است و این انسجام تیمی نشان دهنده همدلی و همراهی مسئولین و کارکنان این مجموعه دانشگاهی با یکدیگر است که جا دارد از زحمات کارکنان و اعضای هئیت علمی آن دانشگاه قدردانی نمایم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره خودکفایی این دانشگاه در تهیه و تامین تجهیزات پزشکی، اقلام حفاظت فردی و مواد ضد عفونی کننده این دانشگاه در زمان شیوع کرونا ویروس، گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا ویروس،  دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با برنامه ریزی مناسب تجهیزات پزشکی، اقلام حفاظت فردی و مواد ضد عفونی کننده مورد نیاز خود را تامین نماید که این برنامه ریزی مناسب نقش بسیار مهمی در مدیریت این بیماری داشت.

همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان درخواست های این دانشگاه را به مقام عالی وزارت بهداشت مطرح و دستور پیگیری و رسیدگی به این درخواست ها از سوی وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر شد.

 

 

  • کد خبر : 26334
لینک کوتاه خبر :

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *