برگزاری جلسه هماهنگی سالک در خانه بهداشت روستای حسن آباد شهرستان دامغان
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان؛ جلسه هماهنگی سالک با حضور دکتر خرسندی معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان دامغان، مهندس محمدی کارشناس مسئول واحد مبارزه با بیماری های این شبکه، دهیار، اعضای شورای اسلامی روستای حسن آباد و پزشک و پرسنل بهداشتی مرکز خدمات جامع سلامت فرات و خانه بهداشت حسن آباد در خانه بهداشت این روستا در فضای باز و با رعایت پروتکل های بهداشتی تشکیل شد.
در این جلسه در خصوص اقدامات صورت گرفته و برنامه های مقابله باسالک شامل تداوم فعالیت های آموزشی و اطلاع رسانی خانه های بهداشت در راستای راه های پیشگیری و مقابله با سالک، ارسال کلیپ های آموزشی توسط خانه بهداشت با هماهنگی و همکاری دهیاری و نشر در فضای مجازی و کانال های مجازی روستا، بیماریابی فعال و درمان بیماران توسط خانه بهداشت با هماهنگی مرکز خدمات جامع سلامت فرات، فعالیت های کنترلی و مراقبتی مبارزه با مخزن و ناقل، طبق مصوبات قرارگاه کنترل سالک به صورت همزمان و هماهنگ توسط ادارات متولی و توزیع اسپری و پماد دافع حشرات بین اهالی، دامداران و کشاورزان بحث و تبادل نظر و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.
در حاشیه این جلسه، معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان دامغان به همراه مهندس محمدی کارشناس مسئول واحد مبارزه با بیماری های این شبکه، از خانه بهداشت خورزان و خانه بهداشت حسن آباد بازدید کردند و ضمن عرض خدا قوت به همکاران و تبریک روز بهورز، ارائه خدمات بهداشتی، درمانی، روند شناسایی بیماران، روند اجرای برنامه های آموزشی سالک مورد ارزیابی قرار گرفت.