|
صفحه اصلی - درباره دانشگاه - سایت انگلیسی - مراکز تحقیقاتی - مركز تحقيقات توانبخشي عصبي عضلانيمرکز تحقیقات فیزیولوژیمركز تحقيقات سلولهاي بنيادي سيستم عصبيمركز تحقيقات خونريزيهاي غير طبيعي رحممركز تحقيقات عوامل اجتماعي مؤثر بر سلامتمرکز تحقیقات مراقبت های پرستاریمرکز تحقیقات سرطانآزمایشگاه جامع تحقیقاتیمركز تحقيقات سلامت مواد غذايي (نمك)اعضا هیئت علمی - کتابخانه مرکزی - کتابخانه دیجیتال - نشریات دانشگاه - نشریه علمی کومشتوانبخشی و سلامت خاورمیانهخدمات الکترونیک دانشگاه - خدمات شناسه دار دانشگاهسامانه مدیریت اطلاعات تحقیقاتیسامانه آموزش الکترونیکسامانه آموزش مداومسیستم اتوماسیون اداریجستجوگر آذرساپست الکترونیک دانشگاهسیستم اتوماسیون تغذیهخدمات آموزشیمناقصه و مزایده - نظام جامع پیشنهاد ها - گالری عکس - پیوند های مهم - سایت دانشگاه ها - استان سمنان - شماره تلفن های داخلی ستاد - صدور بیمه نامه آتش سوزی - فرآیندهای دانشگاه - معاونت آموزشیمعاونت تحقیقات و فناوریمعاونت دانشجوییمعاونت بهداشتمعاونت درمانمعاونت توسعه مدیریت و منابعمعاونت غذا و دارو صفحه اصلي > اخبار سازمان
آشنايي باسامانه مديريت ارتباطات مردمي و مرکز پاسخ گویی 190
.
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان؛ آشنايي باسامانه مديريت ارتباطات مردمي و مرکز پاسخ گویی 190 وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي توسعه شهرنشيني، زندگي ماشيني و مواجهه مردم با مشغله هاي گوناگون، آنان را به سمتي هدايت كرده است كه مرتفع سازي نيازهاي تغذيهاي بهطور عمده از طريق خريد مواد اوليه بسته بندي شده و يا فله آماده مصرف از مراكز متعدد مواد غذايي و همچنين مراجعه به مراكزي نظير رستورانها، اغذيه فروشيها و امثالهم صورت گيرد. علاوه بر لزوم تامين مقدار كافي توليدات مواد غذايي در حدي كه بتواند پاسخگوي نياز جامعه باشد، حفظ ايمني، بهداشت و كيفيت مواد غذايي توليد و عرضه شده نيز از اهميت به سزايي برخوردار است. امروزه كنترل بهداشتي مراكز تهيه، توزيع و فروش مواد غذايي به دليل افزايش اين گونه مراكز، تنوع روز افزون در مواد غذايي عرضه شده و به دنبال آن بروز برخي تقلبات در عرضه مواد غذايي، روز به روز از پيچيدگيها و دشواريهاي زيادي برخوردار شده است. به منظور به حداقل رساندن ايجاد آلودگي و فراهم نمودن شرايط بهداشتي در اين مراكز، توجه به مواردي مانند رعايت بهداشت فردي؛ مطلوب بودن وضعيت ساختماني؛ مناسب بودن ابزار كار و رعايت بهداشت مواد غذايي از آماده سازي تا مصرف، ضروري است. در همين راستا و به منظور استفاده از توان نظارت مردمي جهت انعكاس تخلفات بهداشتي در مراكز تهيه، توزيع و فروش مواد غذايي و ساير اماكن عمومي(همچون مراکز درمانی، مراکز آموزشی، مراکز تفریحی، مساجد و اماکن متبرکه، هتلها، آرایشگاهها و ... )، ستاد فوريتهاي مرکز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، سامانه ای تحت عنوان سامانه مديريت ارتباطات مردمي ایجاد نموده است كه به هم وطنان عزیز اين امكان را مي دهد كه از هركجاي كشور و در تمام ساعات شبانه روز در صورت مشاهده تخلفات بهداشتي بتوانند از طريق تماس با شماره 190 ( مرکز پاسخ گویی 190 وزارت بهداشت) مشكلات را منعكس، تا در اسرع وقت به آنها رسيدگي شود. اين سامانه آماده دريافت هر گونه اخبار و اطلاعات شهروندان گرامي در ارتباط با بروز رفتارهاي غير بهداشتي نظير عدم رعايت نظافت در محيط كسب و كار، عدم رعايت بهداشت فردي و ابزار كار، عدم رعايت بهداشت مواد غذايي و بروز مسموميتها، هم چنین عدم رعايت بهداشت آب آشاميدني، دفع غير بهداشتي فاضلاب، زباله و عدم رعايت ضوابط بهداشتي مربوط به محيطهاي كار و كارگري مي باشد. هم چنين هموطنان گرامي ميتوانند با مراجعه به آدرس اينترنتي http://zrm.behdasht.gov.ir ضمن آشنايي بيشتر با قابلیت های سامانه، شكايات خود را در فرمي كه در اختيار آنان قرار مي گيرد ، ثبت و پيگيري نمايند .
چهارشنبه ٢٥ بهمن ١٣٩٦ / ٠٨:١٤
تعداد نمایش خبر:225
برای این خبر نظری ثبت نشده است نظر شما
خروج http://www.aryanic.com/طراحی-سایت توسط 0 aryanic
|
|
|