رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان: کرونا در سمنان تحت کنترل است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان: کرونا در سمنان تحت کنترل است

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان: کرونا در سمنان تحت کنترل است.

دکتر نوید دانائی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در گفت وگو با روابط عمومی دانشگاه با تاکید بر امادگی کامل بیمارستان ها، بیان کرد: بخش هایی در تمام بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه در حال حاضر برای درمان بیماران احتمالی مبتلا به کرونا به طور اختصاصی در نظر گرفته شده است. دکتر دانائی رئیس دانشگاه ادامه داد: تاکنون هیچ موردی از بیماری کرونا در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان گزارش نشده است و در صورت مشاهده چنین موردی اقدامات لازم به منظور مهار آن پیش بینی شده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، اقدامات پیشگیرانه و تهیه تجهیزات پزشکی از جمله اقداماتی است که بیماری کرونا را در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان تحت کنترل است.

دکتر نوید دانائی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در گفت‌وگو با روابط عمومی دانشگاه با تاکید بر امادگی کامل بیمارستان ها، بیان کرد: بخش هایی در تمام بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه در حال حاضر برای درمان بیماران احتمالی مبتلا به کرونا به طور اختصاصی در نظر گرفته شده است.

وی از اقدامات و آماده‌باش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از مراحل پیشگیری، درمان، پشتیبانی، خرید وسایل و تجهیزات پزشکی برای کنترل بیماری کرونا خبر داد.

رئیس دانشگاه بر رعایت بهداشت فردی به منظور پیشگیری از ابتلا به این ویروس تاکید و  اضافه کرد: دست ندادن و روبوسی نکردن، شستوشوی مکرر دست‌ها، پرهیز از حضور در اماکن عمومی در صورت امکان، توجه ویژه به سالمندان، کودکان و بیماران از توصیه‌های مهم بهداشتی برای پیشگیری و مبارزه با کروناست.

وی افزود: از دیگر اقدامات بسیار مهم در پیشگیری از بیماری کرونا عدم مصرف قلیان است. مصرف قلیان مشترک علاوه بر مضرات عادی آن، در انتقال بسیاری از بیماریهای واگیر و تنفسی از جمله کرونا بسیار تأثیرگذار است

دکتر دانائی رئیس دانشگاه ادامه داد: تاکنون هیچ موردی از بیماری کرونا در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان گزارش نشده است و در صورت مشاهده چنین موردی اقدامات لازم به منظور مهار آن پیش بینی شده است.

لازم به ذکر است: شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته (دی ماه سال جاری) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌انداین بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد و مردم باید از تماس‌های غیرضروری و حضور در میان ازدحام جمعیت پرهیز کنند، فاصله منطقی را با همه افراد(یک متر) رعایت کرده و روبوسی و دست دادن‌های غیرضروری را کنار بگذارند.

 

  • کد خبر : 25018
لینک کوتاه خبر :
کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *