جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی،سلامت، زنان و خانواده شهرستان دامغان برگزار شد

جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی،سلامت، زنان و خانواده شهرستان دامغان برگزار شد

 جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی،سلامت، زنان و خانواده شهرستان دامغان

.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، جلسه کارگروه اجتماعی فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده شهرستان دامغان با حضور مجد فرماندار، نوچه ناسار معاون سیاسی امنیتی اجتماعی فرمانداری، دکتر پورمحمدی مدیر شبکه بهداشت و درمان، دکتر محمدی رئیس بیمارستان ولایت و مدیران و نمایندگانی از ادارات و دستگاه های اجرایی عضو در کارگروه، در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان دامغان برگزار شد.

در این کارگروه در خصوص دستورات جلسه از جمله بررسی نحوه کنترل بیماری کرونا ویروس در مجامع عمومی، مدارس و ... و ارائه آموزش های لازم در این زمینه و نیز ارائه احکام قانونی مرتبط با قانون ترویج تغذیه با شیر مادر، حمایت از مادران در دوران شیردهی و قوانین حمایتی مرتبط با مادران و کودکان در شهرستان دامغان، بحث و تبادل نظر و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

در ابتدای این جلسه دکتر پورمحمدی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دامغان، در مورد آخرین وضعیت بیماری کرونا ویروس در کشور، اقدامات پیشگیرانه، آموزش های لازم، اطلاع رسانی و کنترل این بیماری توضیحات مبسوطی ارائه نمود. وی افزود: آموزش راه های پیشگیری و اطلاع رسانی به طرق مختلف به آحاد جامعه در دستور کار شبکه بهداشت و درمان شهرستان دامغان قرار دارد و در این راه تمام تلاش خود را به کار بسته ایم.

در ادامه دکتر پورمحمدی دستورالعمل کشوری ترویج تغذیه با شیر مادر را توضیح داده و از مسئولین دستگاه های اجرایی درخواست کرد با مادران واجد شرایط همکاری لازم را به عمل آورده و همچنین فرم ارزشیابی این برنامه که به تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان به همراه دستورالعمل ارسال شده است را به صورت خودارزیابی تکمیل نمایند و به شبکه بهداشت و درمان شهرستان ارسال نمایند.

سپس دکتر محمدی رئیس بیمارستان ولایت از آمادگی بیمارستان ولایت در برخورد با موارد مشکوک و مهیا کردن بخشی مستقل جهت بیماران احتمالی خبر داد و فرايند چگونگي پذيرش، تریاژ، بستری و نمونه گیری از موارد مشکوک احتمالی را تشریح نمود.

در پایان مجد فرماندار شهرستان دامغان، خواستار آمادگی کامل دستگاه های متولی شد و ابراز امیدواری کرد، با آموزش های لازم از طریق مبادی قانونی در تمام سطوح و اقدامات پیشگیرانه توسط شبکه بهداشت و درمان، دستگاه های مختلف و آحاد مردم، شاهد مصون ماندن مردم شریف شهرستان از ابتلا به این بیماری باشیم.

  • کد خبر : 25057
لینک کوتاه خبر :
کلمات کلیدی

تصاویر

جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی،سلامت، زنان و خانواده شهرستان دامغان

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *