صفحه اصلي > اخبار سازمان 
اخبار > آشنايي باسامانه مديريت ارتباطات مردمي و مرکز پاسخ گویی 190
 


نسخه چاپي ارسال به دوست

آشنايي باسامانه مديريت ارتباطات مردمي و مرکز پاسخ گویی 190

 

.

 

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان؛

آشنايي باسامانه مديريت ارتباطات مردمي و مرکز پاسخ گویی 190 وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي

توسعه شهرنشيني، زندگي ماشيني و مواجهه مردم با مشغله هاي گوناگون، آنان را به سمتي هدايت كرده است كه مرتفع سازي نيازهاي تغذيه‌اي به‌طور عمده از طريق خريد مواد اوليه بسته بندي شده و يا فله آماده مصرف از مراكز متعدد مواد غذايي و همچنين مراجعه به مراكزي نظير رستوران‌ها، اغذيه فروشي‌ها و امثالهم صورت گيرد.

علاوه بر لزوم تامين مقدار كافي توليدات مواد غذايي در حدي كه بتواند پاسخگوي نياز جامعه باشد، حفظ ايمني، بهداشت و كيفيت مواد غذايي توليد و عرضه شده نيز از اهميت به سزايي برخوردار است.

امروزه كنترل بهداشتي مراكز تهيه، توزيع و فروش مواد غذايي به دليل افزايش اين گونه مراكز، تنوع روز افزون در مواد غذايي عرضه شده و به دنبال آن بروز برخي تقلبات در عرضه مواد غذايي، روز به روز از پيچيدگي‌ها و دشواري‌هاي زيادي برخوردار شده است.

به منظور به حداقل رساندن ايجاد آلودگي و فراهم نمودن شرايط بهداشتي در اين مراكز، توجه به مواردي مانند رعايت بهداشت فردي؛ مطلوب بودن وضعيت ساختماني؛ مناسب بودن ابزار كار و رعايت بهداشت مواد غذايي از آماده سازي تا مصرف، ضروري است.

در همين راستا و به منظور استفاده از توان نظارت مردمي جهت انعكاس تخلفات بهداشتي در مراكز تهيه، توزيع و فروش مواد غذايي و ساير اماكن عمومي(همچون مراکز درمانی، مراکز آموزشی، مراکز تفریحی، مساجد و اماکن متبرکه، هتل‌ها، آرایشگاه‌ها و ... )، ستاد فوريت‌هاي مرکز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، سامانه ای تحت عنوان سامانه مديريت ارتباطات مردمي ایجاد نموده است كه به هم وطنان عزیز اين امكان را مي دهد كه از هركجاي كشور و در تمام ساعات شبانه روز در صورت مشاهده تخلفات بهداشتي بتوانند از طريق تماس با شماره 190  ( مرکز پاسخ گویی 190 وزارت بهداشت)  مشكلات را منعكس، تا در اسرع وقت به آن‌ها رسيدگي شود.

اين سامانه آماده دريافت هر گونه اخبار و اطلاعات شهروندان گرامي در ارتباط با بروز رفتارهاي غير بهداشتي نظير عدم رعايت نظافت در محيط كسب و كار، عدم رعايت بهداشت فردي و ابزار كار، عدم رعايت بهداشت مواد غذايي و بروز مسموميت‌ها، هم چنین عدم رعايت بهداشت آب آشاميدني، دفع غير بهداشتي فاضلاب، زباله و عدم رعايت ضوابط بهداشتي مربوط به محيط‌هاي كار و كارگري مي باشد.

هم چنين هموطنان گرامي ميتوانند با مراجعه به آدرس اينترنتي http://zrm.behdasht.gov.ir ضمن آشنايي بيشتر با قابلیت های سامانه،  شكايات خود را  در فرمي كه در اختيار آنان قرار مي گيرد ، ثبت و پيگيري نمايند .

چهارشنبه ٢٥ بهمن ١٣٩٦      /       ٠٨:١٤
تعداد نمایش خبر:142
برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج




عنوان
 
عنوان
 
نظرسنجی
شعار بهداشتي امسال بر چه موضوعي تاكيد دارد؟

تهديد مقاومت دارويي
پیشگیری از بیماری دیابت
سلامت مادران و كودكان
سلامت رواني و اجتماعي

مدیریت منابع
معاونت توسعه مدیریت و منابع
وزارت بهداشت
دبیرخانه کمیته نظام پیشنهادات
19576866 : کل بازدید 7621 : بازدید امروز 0.60 : زمان بارگزاری صفحه 2265512 : بازدید این صفحه 16 : بازدیدکنندگان آنلاين